Santai Ayra

Super Happy Smiley
Powered by Blogger.
RSS

Kalah Dalam Menang

Assalammualaikum..


Alhamdulillah bertemu kita di Ramadhan ke 25..macammana barang2 raya dah cukup ke??? Dah beli baju raya? Cukup 10 helai tak? Tak cukup?? Jom pergi shopping dengan saya sekejap lagi?? Nakkk???

Ermm..

Raya minggu depan tak cukup seminggu je lagi..kadang2 lupa nak update..bukan apa..busy sangat!

Saya buka booth..nak cari rezeki kannn..bukan senang nak senang..

Buat tempahan kuih raya..tak banyak pun tapi jadilah dari tak ada kan?? Siapa nak susah??

Kita buat semua ni semata2 Kalah Dalam Menang...huh!

Apa maksudnya tu?

Bagi sayalah...Kalah Dalam Menang..

Banyak yang harus dikorbankan untuk berjaya..siapa yang sanggup??

Teringin menjadi usahawan yang berjaya..kadang2 terfikir banyak kali..mampu ke??

Selalu sangat menggunakan alasan..

KENAPA ORANG LAIN BOLEH,KITA TAK BOLEH???

Banyakk..

Terasa hati,even benda ni kita merancang bersama-sama sahabat,tapi dia mungkiri janji..sakit tak?? Sangat sakit..biarlah hati ni pujuk diri sendiri,biarlah hati ini sejuk sendiri..

Tak ingin berbicara ketika amarah menguasai diri..

"Sakit hati ini." Takut berbicara ketika amarah..kerna ia akan melukai hati seseorang..biarlah kita sakit,akhirnya kita berjaya deminya..

Mungkin...

Hatinya tidak tenang namun,biarlah aku bersendiri..

Saya ingin berjaya..aku ingin mencari rezeki demi keluarga yang sangat disayangi..

Saya boleh! Kalah Dalam Menang..

Ada suatu masa,saya pernah terjatuh..tapi diri ini bangkit sendiri dengan keadaaan di dalam bulan Ramadhan..

Semangat yang Allah beri ketika hamba ini jatuh,Dia memberi semangat untuk diri ini bangun..Alhamdulillah!

Nota kaki : Jika dia membaca notaku,dia perlu tahu..yang saya dah pun maafkan dia..mungkin dia ada kesusahan.Percayalah,diri ini juga susah..bangkit sendirian untuk mendapat hasil titik peluh,namun berjaya mendatangkan hasil..
Tiada usaha Tiada kejayaan..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 positive words: